Spoločenský záujem o architektúru a plánovanie miest je na vzostupe, čo sa sľubne premieta aj do narastajúcej pozornosti, ktorú týmto témam venujú scenáristi a režiséri. Príďte si pozrieť filmy, ktoré rozprávajú silné príbehy, na aké by sa nemalo zabúdať. O mestách aj ľuďoch.
01 – 02 /06 /2018 – Fakulta architektúry STU, Nám. slobody 19 , Bratislava
01/06/2018
21:00 – 22:00
Zaľúbení do Gioa Pontiho
(réžia: Francesca Molteni, Taliansko, 2015, 35 min.)
Portrét architekta, dizajnéra a príležitostného maliara, ktorý počas viac ako päťdesiatročnej kariéry vyskúšal všeličo – výtvarné umenie, remeslá, dizajn, architektúru, ako aj rôzne materiály. Vynikal neutíchajúcou energiou, ktorú vkladal do všetkých svojich diel, od návrhu kľučky po urbanistickú štúdiu. Gio Ponti ako reprezentant moderny čelil hrozbe úplného nezáujmu a upadnutia do zabudnutia. Jedným zo zámerov tvorcov filmu bolo odhaliť opodstatnenosť nedávneho znovuobjavenia tejto osobnosti ako architekta európskeho a medzinárodného formátu. Film uvedie režisérka Francesca Molteni.
02/06/2018
15 : 30 – 16 : 45
Paulo Mendes da Rocha – It ´s all a plan
(réžia: Joana Mendes da Rocha, Patricia Rubano; Brazília, 2017, 74 min.)
Hlavnou postavou dokumentárneho filmu je azda najznámejší žijúci brazílsky architekt, Paulo Mendes da Rocha, držiteľ prestížnej Pritzkerovej ceny . V sérii rozhovorov , ktoré s ním viac než desať rokov viedla dcéra Joana, rozpráva o svojej obdivuhodnej životnej dráhe plnej vzostupov , ale aj pádov . Dnes už 88-ročný Paulo prezentuje vzácne úvahy o urbanizme, prírode, ľudstve, umení a technike. Dlhodobý dialóg otca a dcéry zárove ň odkrýva časť súkromia a rodinnej histórie a neraz obracia úlohy medzi oboma aktérmi v zmysle permanentnej nejednoznačnosti života.
02/06/2018
14 : 30 – 15 : 30
Neon
(réžia: Eric Bednarski, Poľsko, 2014, 52 min.)
Film sa venuje varšavským neónovým svetlám z predvojnového obdobia až po súčasnosť. Hovorí o neónoch, ktoré osvetľovali ulice Varšavy pred vojnou, zobrazuje však aj historický a politický kontext “neonizácie” hlavného mesta Poľska v čase reálneho socializmu a osudy neónových svietidiel po roku 1989. Autentickosť materiálu akcentujú rozhovory s umelcami, architektmi, realizátormi a kunsthistorikmi. Celkovú atmosféru miest a časov dotvára komponovaná hudba Daniela Blooma.